Jenis-jenis blog & blogger yang ramai suka

Antara jenis blog dan blogger yang digemari ramai. Ni pendapat aku la eh.


1. Blog ringan cam plastik sampah.
- Kalau yang berat, ramai yang akan pangkah terus.


2. Owner blog yang peramah.
- Suka chat kat cbox tu dan guna ayat yang sedap didengar. Oh aku suka.


3. Ada tutorial dan tips pasal blog.
- Ni mempermudahkan aku untuk terus memperbaiki blog aku.
- Jadi aku akan terus usha blog dia.


4. Ada entry berfaedah seperti fakta menarik.
- Yang ni penting. Biar blog kita orang cakap ada kebaikannya.
- Baru orang tak boring.


5. Blog yang menarik pembaca dengan entry yang lawak.
- Ni pun penting. Best apa bagi orang ketawa.


6. Owner blog yang suka komen.
- Alah, ni yang sayang ni. Haha.




7. Ayat sempoi dan tidak terlalu serius.
- Ni aku suka. Biar orang baca blog kita dengan hati yang happy.
- Ni tak, serius je memanjang. Boleh buat orang boring.


8. Blog yang buat entry tentang isu semasa.
- Yang ni dah macam surat khabar. Ah i like it. Haha
- Kita dapat tahu terlebih dahulu dalam blog sebelum tersiar dalam tv. Ohsem apa.
- So, boleh je la masa orang duk tengah terkejut dengar sesuatu berita tu, kau cakap
"alah, kita dah tau dah" sambil mata ke atas bergerak-gerak kiri kanan, mulut terherot-herot sedikit.


9. Blog yang Islamic
- Ni aku suka. Tapi jarang aku jumpa. Ada la dalam 1, 2 blog je yang camtu.
- Baru bermotivasi sikit kita ni. Tak la 'rosak' duk baca entry yang ntah pape.


10. Blog yang mempunyai gaya penulisan yang ada maksud tersirat.
- Yang ni berpuitis dan tersirat sungguh maknanya.
- Masa aku baca macam duk terapung-apung kat awan.
- Contoh : "Langit tak selalu cerah namun matahari selalu memancar "
- Ok, ayat tu aku reka. Aku tak reti ah berpuitis-puitis ni. Miahaha







11. Ada entry pasal kehidupan dia yang menarik.
- Kalau cuma pasal kau pergi kedai runcit beli aiskrim ngan jajan naik basikal jepun, baik takyah citer lah ya.
- Buat menyemak je. Citerlah pasal kau eksiden ngan lori balak ke, tu baru menarik!


12. Font yang comel, ringkas dan senang dibaca.
- Gunalah font yang bagi senang orang baca. Ni tak, guna font yang bersimpul-simpul bagai.
- Takpun yang macam tulisan berangkai. Satu lagi, font besar sangat or kecik sangat.
- Font yang terbaik menurut aku macam Trebuchet, Verdana, Century Gothic. Alah comelnya.


13. Gaya penulisan yang standard.
- Ni tak, guna perkataan yang susah betul aku nak paham.
- Contoh "Aq chenta kamoo poreber. I lab u cayunk ! "
- Pastu, singkatan. Contoh " sy ske sgt ngan blog 2, sbb dye ade ciri2 yg sy nk. mmg ske sgtlah. "
- Jangan disebabkan blog kau, budak-budak jadi terikut.
   Fail terus kertas Bahasa Melayu dia.




14. Ah kau pikirlah sendiri. Aku dah letih ni :p


So, blog korang ada terlist ke tak dalam banyak-banyak nombor kat atas?


Mekaseh kau dah baca hoho. Taknak komen, kau like je. Kalau komen biar bertauliah bro.

44 comments:

  1. haha bagus . blog dila pulak yang mana ? orang lain je boleh nilai .
    ehh ? okbai :)

    ReplyDelete
  2. kak saddila



    blog kak dila ada ciri-ciri cam kat atas tu. kita suka kita suka. ahakz

    ReplyDelete
  3. aisemen...

    macam tak tersenarai kat mana-mana je.
    ni yang wa tacing ni..

    ReplyDelete
  4. aqim iqbal



    ye lah :p
    kita suka blog dia smpai letak lam bloglist. miahaha

    ReplyDelete
  5. cik ungu



    eh ada la. klu x xkan lah kita letak dia punya blog lam bloglist kita. muahaha

    ReplyDelete
  6. miss xyz


    bagus. tu yang aku nak. btw kita suka dia punya blog. muah la siket *erk haha

    ReplyDelete
  7. blog sy dlm kategori mn plak cik orkid? ngueh3.. ;p

    ReplyDelete
  8. haaa...
    saya ade yang nombor 6 dengan 13..

    err..
    nombor 14 tu boleh tak nak masuk sekali dalam list?
    ngehehhe...;p

    ReplyDelete
  9. hati
    - yang no 10 tu bukan? hahaks :p

    ReplyDelete
  10. teenager housemaid
    - peh baguss.
    yg 14 tu ntah. haha

    ReplyDelete
  11. betul3.. hihi ;D

    P/S salam kenal dear .

    ReplyDelete
  12. DF
    olite yank. haha




    qlah
    orite :) salam kenal gak~

    ReplyDelete
  13. ala kite x jumpe pOn ciri2 blog kite dlam nie..
    benci ah!
    huk huk..

    *smbil hentak2 kaki

    ReplyDelete
  14. ite uke elog ulis bahasep omey. herrr. serius tak boleh tahan kalau jumpa blog yang type mengada2, dannn duapulohpatjam cerita pasai boiprennn, soooooo annoying :D

    ReplyDelete
  15. paris lipton
    - lu carik ah sdiri :p hahakz

    ReplyDelete
  16. aqiim
    - hahaha. ada la. klu x xkan ada lam bloglist tu.:P
    haha manja !

    ReplyDelete
  17. hazwani yusof
    -haha. berbelit wa nak baca.
    oh memang!

    ReplyDelete
  18. gua takde dalam senarai sekian trima kaseh~hahaha

    ReplyDelete
  19. ehh, blog aku macam ada banyak je jenis2 kat sni...keh3x

    ReplyDelete
  20. hehehe...
    okay yg 14 tu..nnt nak reka sendiri..:p

    ReplyDelete
  21. terjah pagi2 buta.. huahuahuahua..no 14 tu kan.. blog yg xletak lagu..memekak..hehahehhehehe..

    ReplyDelete
  22. budakampung
    -muahaha wei ada lah. sekian terima kasih :p




    farz zull
    -ecece hahaks dah namanya blogger, mesti ada cara nak tarik readers kan.

    ReplyDelete
  23. teenager housemaid
    -a'ah silakan. pastu cakap kat kita tau. whahaha :p



    cik jingga
    -hah. xterpikir pulak. kyaya. bgus plak idea tuh~
    oh yaw, memang memekak!

    ReplyDelete
  24. perhhh... banyaknya criteria... klu cam nie blog aq dari awal sah2 FAIL... hehehheeeee

    ReplyDelete
  25. kotak mancis
    - hahaks. ni pendapat saya je pun. hehe :p

    ReplyDelete
  26. ya samalah kita pun.termsuk x dlm list?hehehe

    ReplyDelete
  27. chacha
    - eh ada. yang no 10 tu bukan? hahaks

    ReplyDelete
  28. paling tak suka point num 13..huhu

    ReplyDelete
  29. wacaaaaa.. bolat tertonggek kat sni.. haaa.. blog bolat yg mne 1?

    ReplyDelete
  30. Cam tak masuk list je... patut pun tak de orang datang nengok belog aku huhuhu nak nanges ni

    ReplyDelete
  31. Alaaaaaaa..Sm tergolong dalam yg mana nie?
    hehe..

    SM dh kembali..

    ReplyDelete
  32. Lavendar girl :

    eh opkoz ah. yang no 9 tu kan? muahahax



    pamie :
    oh memang ~ huhuks

    ReplyDelete
  33. cekbolat :

    ekau carik ah sdiri. miahaha




    cik tikah :

    orait !

    ReplyDelete
  34. empayar utama :

    hahaha. tu pendapat wa je pun.
    dah tak payah nak nanges bagai :p



    selendang merah :

    sm carik sdiri eh. hahaks
    ecece dia ~ selamat kembali.

    ReplyDelete
  35. eh..salah2... yg no 14 blog yg letak lagu.. baru btul.. siot salah taip..

    ReplyDelete
  36. nana leina :

    haha, pulak dah. :p

    ReplyDelete
  37. Haaa , memang benar sekali . HAHA XD . Aku tak suka kalau blog yang ada widget bersepah tu , semak mata wey .
    http://sayasukatarikrambutfaris.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Amalina

    Oh memang . Bersepah cam bilik kau je kan? Haha gurau2 manja. ;p

    ReplyDelete

Nak kritik, kutuk, bagi kaki, puji, silakan. Nak copy, aku tak relakan.

Muahaha bajet bagus haktuih.